تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
یارانه|خبر مهم درباره یارانه| خبر مهم درباره یارانه نقدی |زمان واریز آخرین یارانه نقدی تغییر کرد

فوری: خبر مهم درباره یارانه نقدی |زمان واریز آخرین یارانه نقدی تغییر کرد

یکصد و سی و سومین یارانه نقدی ساعت ۲۴ پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۳۹۹۷۱

فوری: خبر مهم درباره یارانه نقدی |زمان واریز آخرین یارانه نقدی تغییر کرد

خانوارها تا پایان سال هر دو یارانه نقدی و معیشتی بنزین فقط در یک نوبت دیگر دریافت می‌کنند. یارانه نقدی اعطای کمک مالی دولت به قشر خاصی از مردم است که بیستم هر ماه واریز می شود. پرداخت یارانه نقدی جهت افزایش رفاه عمومی در دولت دهم کلید خورد. یارانه نقدی در هفته آینده واریز می‌شود.

تنها ۳۲ میلیون نفر یارانه ۲۲ بهمن ماه را دریافت می‌کنند

واریز این مرحله از یارانه نقدی، مانند سنوات گذشته به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کل کشور به حساب سرپرستان خانوارها خواهد بود.

برحسب مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع رسانی‌های قبلی صورت گرفته، بیست و یکمین بخش از اقساط تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی مرحله اول وام کرونا، از یارانه نقدی سرپرستان خانواری که این تسهیلات را دریافت کرده اند، کسر خواهد شد.

اما حالا برخی از این افراد می‌گویند رایط دریافت یارانه ۲۲ بهمن را داشته‌اند، اما هیچ مبلغی هنوز برای آنها واریز نشده است. یعنی این افراد یا تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، یا در سال گذشته مشمول وام کرونا و یارانه معیشتی شده بودند و یا اینکه حقوق آنها به نحوی است که جزو حداقلی‌بگیران محسوب می‌شوند. اما هنوز یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به حساب آنها واریز نشده است.


پس از واریز یارانه ۲۲ بهمن ماه، سوالی که برخی از افراد مطرح می‌کنند این است که آیا خطایی در واریز یارانه‌ها رخ داده و لیست ازسالی برای واریز یارانه‌ها دچار مشکل بوده و یا اینکه معیار واریز کمک‌های حمایتی تغییر کرده است؟ یعنی برخی از افراد سال گذشته مشمول یارانه معیشتی و کمک‌های حمایتی کرونایی دولت بودند اما امسال مشمول این یارانه نشده‌اند؟

دولت اعلام کرده که . یعنی افراد دهک اول تا چهارم. این در حالی است که تعداد مشمولان یارانه معیشتی و برخی از کمک‌های حمایتی دولت،هفت دهک درآمدی جامعه بوده. یعنی ۶۲ میلیون نفر! پس به نظر می‌رسد که معیار پرداخت یارانه ۲۲ بهمن، پرداخت یارانه معیشتی و نقدی نبوده.

بلکه چهار دهک درآمدی اول جامعه (افرادی که درآمد ماهانه آنها بین ۳ تا چهار میلیون تومان باشد) و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی مشمول یارانه ۱۰۰ هزار تومانی بهمن ماه بوده‌اند.

آنچه در ادامه می‌خوانید پیام برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز در خصوص واریز نشدن یارانه ۲۲ بهمن است:


«پس چرا به من که متاهلم با یک بچه یارانه تعلق نگرفته؟ من هیچ درآمدی جز یارانه معیشتی ندارم و دو ساله بیکارم وتحت پوشش هیچ بیمه ای نیستم.»


با واریز یارانه نقدی بهمن تا دقایقی دیگر، با پرداخت یارانه نقدی و معیشتی اسفند ماه، پرونده یارانه‌های امسال بسته شود. جزئیات پرداخت یارانه‌ها در سال آینده چیست؟

با اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها تا دقایقی دیگر یارانه نقدی بهمن ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، با انجام این واریزی دولت در یک نوبت دیگر باید دو یارانه نقدی و معیشتی بنزین اسفند ماه را پرداخت کند تا پرونده یارانه‌های امسال بسته شود. اما وضعیت پرداخت یارانه‌ها در سال آینده چگونه است؟

براساس اظهارات عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۱ درباره هدفمندی یارانه‌ها در کمیسیون تلفیق بودجه تصویب شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز